Hej! Vi är Ek.för.Integrera i Karlskoga

Vi är en nybildad förening har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intresse genom att skapa meningsfull sysselsättning för personer med ett funktionshinder i Karlskoga och närliggande kommuner, samt att integrera personer som står långt ifrån arbetsmarknaden för att på sikt komma ut på den reguljära arbetsmarknaden. Här får personer som har någon form av arbetshinder förutsättningar att kunna arbeta utifrån sina egna behov och sin förmåga.

Verksamheten i sig är inte ny, utan har funnits i kommunens regi i dryga 20 år. Anledningen till att vi startade en förening är att ge våra medlemar större inflytande och medbestämmande. Här arbetar/sysselsätter man sig till 100% efter den förmåga man har.

Föreningen ska uppfylla sitt ändamål genom anpassad sysselsättning, och där medlemen deltager med sin egen arbetsinsats.

Föreningen har personer i praktik på olika sysselsättningsplatser och anställningar med stöd i olika former. Brett utbud som ska leda till egenförsörjning I såväl offentlig som privat sektor finns samarbetspartners och föreningen kan därmed erbjuda ett brett utbud av aktiviteter och sysselsättning som passar olika människor.

Här kan du läsa mer om arbetsintegrerade Sociala företag