”Julmacka” på Pärltuppen

Publicerad av: kmw3
15 december, 2022 20:03

Onsdag den 14 december samlades ett 70-tal KMW:are på Restaurang Pärltuppen för den sedvanliga ”julmackan”.  Som vanligt var det ett fint bord med kallskuret, sill, lax och skinka bland annat. Detta kompletterades med det varma: en Janssons frestelse, köttbullar, prinskorv och potatis. Och så ovanpå det kaffe med mjuk pepparkaka och godis.

Nytt för året var att de som ställt upp som funktionärer under det gångna året förärades varsin klubbt-shirt. Att medlemmar ställer upp som funktionärer är av största vikt för att våra rallyn och evenemang som Vårmönstringen ska gå att genomföra. En förhoppning är att Tjejsvängen ska få en behövlig nytändning genom att köras som en del av Motorsportveckan och ordförande Per Liliegren betonade att det då kommer att behövas ytterligare funktionärer… Så ställ upp!

Funktionärer under det gångna året belönades med varsin klubbt-shirt. Från vänster Stewe Karlsson, Anna-Maria Granquist, Marita och Bengt Bjurström, Eva-Britt och Lennart Nilsson, Tommy Pettersson och Gunnar Eriksson. Saknas på bilden gör Sören Emanuelsson, Elin Granqvist och Ida Granqvist.

En dragning av lotterna som delats ut vid entrén genomfördes också med först presentkort och sedan klubbkepsar och kassar som priser. Från ett väl tilltaget prisbord och med många glada vinnare.

Kvällen avslutades så småningom och nu är nästa sak på programmet årsmötet på Boda borg den 15 februari.